Buğlemin uyku düzeni ❣️

 
Öncelikle herkese merhaba 🤗
Her anne benim gibi bebeğinin yeterli ve düzenli uyku rutinine sahip olmasını ister . Ancak bu rutini bebeklerde oluşturmak belirli bir uyku düzenine sokmak pek kolay olmuyor  . Bebeğimizin dünyaya adapte olmaya çalıştığı bu dönemde uyku düzeni oluşturmak neredeyse imkansızdır .. ama yinede bu erken dönemde bebeğinizin uykusunu düzene sokmak için yapabileceğiniz bazı şeyler var .
Öncelikle bebekler ilk haftalarda emerken uyuyakalabilirler.. narince ellerini ovarak uyanıp emmeye devam etmesini sağlayın .. yeterince doyduğu zaman hem gündüz uykuları hemde gece uykuları daha uzun süreli olur .. eğer bebeğiniz 10 dakika emip memede uyuya kalıyorsa kısa bir süre sonra acıkarak yeniden uyanacaktır.. 

Gündüzleri sesli ve aydınlık ortamlarda geceleri karanlık ve sessiz ortamlarda emzirmeye özen gösterilir ki bebeğimiz gece ve gündüz ayrımını sağlayabilsin.. uyku düzeni bebekten bebeğe değişiyor .. buğlem 40 ı çıktıktan sonra çok güzel bi düzene sahip oldu .. Saatlerini asla şaşmıyor aynı saatte uyuyup aynı saatte kalkabiliyor . Bu benim için de büyük rahatlık . Akşam uykusundan sonra eksiklerimi gönül rahatlığı ile yapabiliyorum . Günlük rutinimizi biz bu şekilde ayarladık .. 

  • Saat 06 da güne başladığımızı varsayarsak altı değiştikten sonra geceden çıktığı için beslenme süremiz biraz uzun sürebiliyor . Yaklaşık 45 dakika emip gazını çıkartıyorum . Bu sürelerde çok güleç oluyor yatakta birazcık şımardıktan sonra tekrardan saat 11 e kadar tekrardan uyuyor .. 
  • Saat 12 den sonra buğlem istediği gibi kısa kısa uykulara dalıyor .. emme süresi sık sık (1 ,1bucuk saatte bir ) kısa süreli oluyor . Bu süreç saat 16.30 'a kadar devam ediyor .. tam bu sularda buğlemi uzun süreli emziriyorum alt değiştiriyorum ve dışarı çıkartmak için hazırlanıyorum . 
  • 17 ,17:30 suları en az 20 en fazla 40 dakika dışarıda dolandırıp oksijen almasını sağlıyorum . (Bunun gece kesintisiz uyku uyuması için çok faydalı olduğuna inanıyorum) Ondan sonra 18.18:20 gibi tekrar evde oluyoruz . Genelde bu saatlerde banyo saati olarak ayarlıyoruz . Kısa süreli hemen bi suya sokup çıkarıyorum . Bu rahatlaması için çok önemli . Okuduğum yazılarda da bebeklerin uyku saatinden 2 saat önce banyo yaptırılması yazıyordu uykuya dalması için büyük yardımcı 👍
  • Saat 18:30-19:00 sırası bizim oyun saatimiz. Oyun halımıza yatıp bi yarım saat oynuyoruz . Buğlem bundan büyük zevk alıyor . Sürekli hareket halinde olduğu için hemencecik yoruluyor buda uyku öncesi benim için avantaj oluyor ve en son altını değiştiriyorum :) 
  • Saat 19:30 dan sonra buğlemin uyku saati gelmiş bulunuyor . Emme süremiz uzun oluyor ve ben bu saatte yatakta uzanarak emzirmeyi tercih ediyorum .. yaklaşık bi 45 dakika emziriyorum .. bu saatler içinde dalıp tekrar uyanıyor ama memeden hiç kesmiyorum .. saat 20:00 sıraları uykuya tamamen dalmış oluyor ve beşiğine alıyoruz .. saat 20 den sonra buğlem kesintisiz saat 3 e kadar uyuyor .. çok nadir altını pistelirse saat 2 sularını bulabiliyor ama bu süreç içinde kesinlikle uyanmıyor .. tabi yattığı yerde sessiz olmaya özen gösteriyoruz . Bu süreçlerde bende yemeğimi yiyorum . Annem evde olduğu için alış veriş ve dışarıdaki işlerimi kolaylıkla halledebiliyorum :) 
  • Saat 02-03 suları tekrardan uyanıp alt temizleyip uzun süreli emiyoruz .. 45 dakika sonra tekrardan uykuya dalıp saat 6 suları uyanıyoruz :)buğlemle   yaklaşık 2 aydır bu şekilde bir rutin uyguluyoruz  . Hem onun için hem benim için büyümek gayet rahat ve eğlenceli oluyor 😇 umarım yazım sizler için de kolaylık sağlar 🤗🤗 takip edenleri çok seviyor ve hepinizi çok öpüyorum 

Yorumlar